Predicile lui Maxim Melinti amintesc izbitor de discursul Satanei din filmul “Avocatul Diavolului” sau “Pactul cu Diavolul”, iar mecanismul manipulării cu mințile slabe și lipsite de orice cultură creștină prin apelare la instincte primare este similar cu cel din campaniile electorale de la noi.
Un preot a fost oprit de a oficia cele sfinte (nicidecum „răspopit”), după ce a participat la o festivitate a comunității LGBT, unde a primit un premiu pentru susținerea pe care o acordă gay-lor și lesbienilor. E vorba de părintele Maxim Melinte de la biserica din satul Ghidighici. Din perspectiva Bisericii Ortodoxe, e gest de normalitate și chiar obligatorii, însă acest pas a provocat revolta tocmai a „activiștilor civici” care sunt cei mai ostili față de tot ce înseamnă Biserică și creștinism. Brusc, preotul Maxim Melinte a devenit un drapel al taberei „progresiste” și un instrument al propagandei anticreștine, care se ascunde spatele unui discurs despre “toleranță, dragoste și compasiune”.
Susținerea pentru preot și-a exprimat Natalia Morari (TV8), Valeriu Munteanu (PL), Emilian Crețu (actor, amator de roluri feminine de prost gust), Dorin Galben (jurnalist la Timpul, autor al articolelor pro-LGBT) și activiști GenderDoc-M.
Deloc nu m-a surprins faptul că cei mai activi s-au dovedit a fi cei din rețeaua ONG-urile finanțate de oligarhul american George Soros și guvernul SUA. Unii ar putea spune că țes din nou teorii ale conspirației, însă este suficient să căutăm cine a stat în spatele campaniei on-line, cine a creat grupuri în rețele de socializare pentru mobilizarea cât mai multor oameni și cine a lansat tot felul de petiții în favoarea acestui cleric.
Iată trei persoane cheie care au sărit în linia întâi, în războiul informațional îndreptat împotriva ierarhiei ortodoxe și valorilor tradiționale:
– Alina Andronache (soția vloggerului Ion Andronache), “Platforma pentru Egalitate de Gen” (sponsorizată de oligarhul George Soros și alți donatori externi)
– Anna Susarenco, National Democratic Institute (NDI, finanțat din bugetul SUA), instituție cunoscută prin susținerea a tot felul de “revoluții colorate”, care au răsturnat guvernele inconvenabile politicii SUA.
– Veronica Teleuca, Coaliția Națională “Viața fără Violență în Familie” (22 organizații sponsorizate de oligarhul Soros și guvernul SUA).
Desigur, nu a stat la o partea comunitatea LGBT, care s-a alăturat acestei campanii, chiar dacă asociația care promovează agenda homosexualilor, GenderDoc-M, anunțase că nu se va implica în problemele interne ale unui cult și nu va oferi comentarii în legătură cu decretul mitropolitului.
Spre exemplu, aplicația care introduce mesajul “Eu sunt Maxim Melinti” pe imaginea de profil de pe Facebook a fost elaborată de activista LGBT și designer-grafician, Ekaterina Ryabaya.
De ce organizațiile profund anticreștine se aventuează într-o campanie care vizează o problemă internă a unui cult? Răspunsul e la suprafață: Melinti e doar un prilej și un instrument pentru a compromite și distruge creștinismul din interior.
Are o deschidere față de LGBT sau susține LGBT?
Marea minciună cu care opera media ostilă bisericii, fiind susținută în acest discurs și de preotul Maxim Melinte, este ura și ostilitatea Bisericii Ortodoxe și a creștinilor în ansamblu față de cei cu orientare netradițională. Aici, Melinte se poziționa ca unicul preot care este “deschis față de homosexuali”, spre deosebire de restul preoților și credincioșilor “prost educați” (aici citez o afirmație făcută de el la o emisiune). Doar că jurnalistul și preotul au evitat să menționeze un amănunt: orice biserică este deschisă pentru toți oamenii, indiferent de ce păcate au săvârșit. Un violator de femei sau copii, maniac, asasin, narcoman, bețiv sau homosexual este așteptat întotdeauna la biserica, unde se poate ruga și spovedi. Nu există și nu a existat nicio restricție în acest sens.
Nu există vreo biserică în care la intrare să fi fost afișată inscripție “accesul homosexualilor este interzis”, preoții nu umblă prin biserică întrebând pe fiecare enoriaș dacă e homosexual sau nu, iar niciunui gay sau lesbiene nu le este refuzat dreptul de a se spovedi. Așadar, problema e falsă din start. Ea nu există. Biserica e deschisă față de orice păcătos, inclusiv față de homosexuali. Problema e că homosexualii refuză orice deschidere față de biserică.
În pofida acestui fapt, media și societatea civilă anticreștină repetă insisten ideea că biserică propagă „ura față de homosexuali” și „refuză să-i accepte”, iar Maxim Melinti i-a susținut în această rătăcire.
Dacă biserica este deschisă pentru homosexuali, de ce ar deranja pe cineva deschiderea părintelui Melinti? Problema că modul în care abordează el această problemă nu este de natură creștină („urăște păcatul, iubește păcătosul”), ci tocmai susținerea păcatului („vă iubesc așa cum sunteți, continuați în același mod”). Desigur, o astfel de abordare populistă și măgulitoare pentru orice, plăcută la auz, mai ales dacă e rostită de pe ecranele televizioarelor, poate contribui cultivarea unei simpatii a publicului care așteaptă pe cineva care să le justifice și apere natura coruptă. E o formă perversă a distrugerii omului care mi se asociază cu mișcarea suicidală “Body positive”, una care îndeamnă oamenii să-și accepte obezitatea ca un fapt pozitiv, ignorând faptul că această obezitate este una din principalele cauze a mortalității.
Aici, discursul lui Melinti îmi amintește de monologul Satanei (rolul jucat de Al Pacinp) din filmul “The Devil’s Advocate”, în care necuratul se prezintă drept “cel mai mare umanist” și cel mai mare fan al patimilor omenești.
“Sunt implicat în grijile lumii din momentul Facerii! Am hrănit fiecare senzație pe care și-a dorit-o omul s-o aibă! Mi-a păsat de ce voia și nu l-am judecat niciodată. De ce? Pentru că nu l-am respins niciodată, în ciuda tuturor imperfecțiunilor lui! Sunt un fan al omului! Sunt umanist. Poate ultimul umanist. Cine, în mintea lor corectă, Kevin, ar putea să nege că secolul XX a fost în întregime al meu? Totul, Kevin! Totul! Al meu! Am atins culmile, Kevin. E timpul meu acum. E timpul nostru”.
Nu vi se pare că acest monologul seamănă ca două picături de apă cu mesajul promovat de scandalosul cleric? Presupun că mare ispită a lui a fost patima vedetismul și la un moment dat a înclinat să spună nu adevărul, ci ceea ce este pe plac unei categorii sociale creștinifobe, aliniindu-se (probabil, fără să conștientizeze) la mesajele lor.
Preot sau activist civic glamour, promovat de TV?
Am putea discuta la nesfârșit despre activitatea în domeniul social al preotului Maxim Melinte. Da, a fost destul de activ și are anumite rezultate frumoase. Însă, nu ar trebui să ne amăgim și să alunicăm spre o confuzie între activistul civic și rolul de preot, care nu poate veni în contradicție cu normele sau “codul deontologic” al unui cleric. Maxim Melinti este preot și nu oricare, ci unul ortodox. Pentru un anumit segment îngust el este „cool”, “open minded”, “metrosexual”, “hippie”, ce lansează periodic de pe ecranele televizioarelor un singur mesaj primitiv, care face apel la cele mai inferioare și murdare instincte – „fiecare om trebuie iubit așa cum este”, iar pentru prostime, minți slabe și lipsite de orice cod moral și cultură astfel de bombonele mereu sunt pe plac. Din păcate, exact așa se întâmplă și în lumea noastră politică.
Despre cazul preotului Maxim Melinte a mai scris:
Savatia Baștovoi, arhimandritul Augustin Zaborosciuc, ieromonahul Petru Pruteanu,
Ce părere ai? Scrie